Ärenden i kundsupporten

Nog för att jag sällan brukar gräva i det som varit. Särskilt ovanligt är det att jag berättar om arbetslivet jag haft innan jag helhjärtat satsade på den här bloggen. Idag ska jag bryta mot detta mönster en smula. Jag kommer att berätta om när jag jobbade med kundsupport.

Ja, detta kan säkert komma som en stor överraskning för många av er överhuvudtaget. Att jag har arbetat med kundsupport alltså. Eftersom jag inte talat om det särskilt många gånger kan jag inte tänka mig att så många känner till det. Så har det i alla fall varit och någon gång i framtiden kanske jag får anledning att tala om hur det gick till – men inte idag!

Idag ska jag göra det som titeln till detta inlägg vittnar om. Jag kommer att skriva om olika ärenden jag hade under de år jag arbetade i kundsupport. På 6 år kommer det in en hel del spännande ärenden. Vi får se hur många kundsupport-ärenden jag hinner med innan jag får lägga ner för dagen.

Vi kan väl börja med den allra bästa historien från kundsupporten, som jag ser det. Det var en dam som ringde in till mig tidigt en fredagsmorgon. Hon var på sällsynt bra humör. Jag säger sällsynt eftersom det var just den veckan som påminnelser hade skickat ut. Detta innebar ofta att kundsupportens samtal var väldigt negativa. Hon däremot, som sagt; Kanonhumör. Hon skrattade och skämtade och hickade emellanåt. Det var det sistnämnda som jag var mest fundersam över. Hade det inte varit för att klockan var 9:15 på morgonen hade jag nästan trott att hon var förfriskad.

Saken var den att jag talat med henne i kundsupporten många gånger förut. Det var en kvinna med koll på läget. Ingen som dricker på förmiddagarna, i alla fall inte vad jag tror. Sedan nystades det upp vad det handlade om. Hon förklarade för mig, i kundsupporten tidigt på morgonen, att hon haft champagnefrukost. Hon började fnissa och hicka ännu mer när hon sa det. Det var som att hon kände sig busig som berättade det för mig. Det var verkligen ett samtal som piggade upp för någon som jobbar med kundsupport.

Jag frågade vad det kom sig att hon haft en champagnefrukost. Hon förklarade för mig att hon minsann fyllde 70 och att hon hade haft tjejkompisarna över. Hon tog sig lite tid mitt i festen att ringa till mig i kundsupporten. ”Ja, det var något om en påminnelse här och min man ville verkligen att jag skulle ringa kundsupport för att reda ut det. Och ja, *hick* här är jag nu”.

Jag ordnade ärendet hon kontaktat kundsupport för och sedan pratade vi lite till innan hon återgick till champagne och jordgubbar. Mycket trevligt.

Nästa vecka kommer historien om mannen med hattarna. Håll tillgodo så länge!